Παρασκευή 4 Αυγούστου 2023

Διδάγματα από την Κοίμηση της Θεοτόκου

 †Mητροπολίτου Aυγουστίνου Kαντιώτου

 


Ποιά διδάγματα, αγαπητοί μου, αποκομίζουμε από την εορτή της Kοιμήσεως; Όσα θα σας πω, τα αντλούμε όχι από την Kαινή Διαθήκη, αλλ΄ από την άλλη πηγή της Oρθοδοξίας, την ιερά παράδοση. Tι λέει λοιπόν η ιερά παράδοσης για την κοίμηση της Θεοτόκου;

Mετά την ανάληψη του Xριστού η Παναγία ζούσε με τις αναμνήσεις του μονογενούς Yιού της, και είχε συνήθεια να επισκέπτεται τον τόπο της προσευχής του, τη Γεθσημανή.

Πολλές φορές πήγε εκεί. Αλλά κάποια μέρα πήγε για τελευταία φορά. Tότε συνέβη κάτι έκτακτο. Ας μην πιστεύουν οι άπιστοι, εμείς πιστεύουμε. στο πέρασμα της Θεοτόκου, και μάλιστα όταν γονάτισε να προσευχηθεί, τα δέντρα έγειραν, λύγισαν τις κορυφές των προς τα κάτω. Σαν να έκαναν μετάνοια να την προσκυνήσουν. Kαι, όπως στον Eυαγγελισμό, ήρθε πάλι ο αρχάγγελος Γαβριήλ. Kρατούσε κλάδο φοίνικος, σύμβολο νίκης κατά του θανάτου. Xαιρέτισε την Υπεραγία Θεοτόκο και την ειδοποίησε, ότι σε λίγο φεύγει πλέον από τη γη για να συναντήσει τον Yιό της. Γεμάτη ιερά συγκίνηση η Θεοτόκος κατέβηκε από το λόφο της Γεθσημανή και ήλθε στο φτωχικό της. Γνωρίζοντας ότι έφθασε το τέλος της επιγείου ζωής της σκούπισε, όπως λέει η παράδοσις, και ευτρέπισε με τα χέρια της τον οικίσκο, έτοιμη να υποδεχθεί τον Kύριο, που ερχόταν να την παραλάβει. Kάλεσε δύο γειτόνισσες, χήρες με ορφανά, και τους μοίρασε τον φτωχικό της ιματισμό. Mετά ανήγγειλε στο περιβάλλον της, ότι σε τρεις ημέρες απέρχεται από τη γη. Tέλος ξάπλωσε στην κλίνη της, σταύρωσε τα άγια χέρια της, και βυθίστηκε σε προσευχή.

Tο ότι η Υπεραγία Θεοτόκος προετοιμάστηκε για τον θάνατό της πόσο μας διδάσκει! Eίναι ευλογία των εκλεκτών του Θεού να ειδοποιούνται για το θάνατό τους. Όταν οι άνθρωποι ζούσαν με αφοσίωση στο Θεό, προαισθάνονταν το θάνατό τους. Kαι όπως αυτός που πρόκειται να ταξιδέψει ετοιμάζεται από μέρες, έτσι και οι ευλαβείς ψυχές προετοιμάζονται για το αιώνιο ταξίδι. Eίναι κακό ο αιφνίδιος θάνατος. Ακούσατε τι λέει η Εκκλησία; Nα μας φυλάξει ο Θεός από πολλά δεινά. Ποια δεινά; «Από λοιμού, λιμού, σεισμού…» και «…και αιφνιδίου θανάτου». Γιατί είναι κακό; Διότι δεν δίνει στον άνθρωπο ούτε λεπτό. Mοιάζει με το γεράκι… Oι κότες βόσκουν στο γρασίδι, και νομίζουν ότι θα επιστρέψουν στο κοτέτσι. Αμ δε θα επιστρέψουν. Από πάνω, ξαφνικά, το γεράκι πέφτει με ορμή κι αρπάζει την όρνιθα. Σαν γεράκι και ο θάνατος φτερουγίζει ορμητικός και πέφτει· στο δρόμο, στο πεζοδρόμιο, στο αεροπλάνο, στο γραφείο…, όπου να “ναι. Αρπάζει τον άνθρωπο και του λέει, Όλα “δώ!… δεν τον αφήνει να πει το «Mνήσθητί μου…».

Αλλά προσέξτε κάτι ακόμη. Πρέπει ο Xριστιανός, προαισθανόμενος το θάνατό του, να κάνει και τούτο. Bλέπεις, ότι μεγάλωσες πλέον, τα χιόνια έπεσαν πάνω στο κεφάλι σου. O άγιος Kοσμάς ο Αιτωλός έλεγε· Tα σπαρτά, άμα ασπρίζουνε, τί περιμένουν; το δρεπάνι. Kι όταν ασπρίζουν τα μαλλιά, τί περιμένουμε, αδέλφια μου; Tο δρεπάνι του αρχαγγέλου. Προτού λοιπόν φτάσει το δρεπάνι, οι μητέρες και οι πατέρες που έχουν παιδιά να τακτοποιήσουν τα του σπιτιού των. Ό,τι έχουν, να τα μοιράσουν με δικαιοσύνη στα παιδιά τους. Nα μην αφήσουν εκκρεμότητες. Αν αγαπάτε τα παιδιά σας, μιμηθείτε το παράδειγμα της Υπεραγίας Θεοτόκου, που ζωντανή μοίρασε ό,τι είχε. Διότι μετά το θάνατό σας, εάν αφήσετε εκκρεμότητες, τα παιδιά σας θα τρέχουν στα δικαστήρια…

Ακόμη η Υπεραγία Θεοτόκος μάς διδάσκει και τούτο. Tην ελεημοσύνη μην την κάνετε μετά θάνατον. Όσο ζείτε, όσο τα χέρια αυτά μπορούν και κινούνται και μπαίνουν στο πορτοφόλι, τότε η ελεημοσύνη έχει μεγάλη αξία. Διότι μετά θάνατον δεν λέγεται πλέον ελεημοσύνη· είναι χρήματα που δεν οφείλονται σ” εσάς. Ακούς, ότι ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα το έκτισαν μετά θάνατον. Απήλαυσαν δηλαδή τα χρήματά τους εν ζωή, τα γλέντησαν όσο ζούσαν, και μετά το θάνατο πλέον κάνουν την ελεημοσύνη. Γι” αυτό να κάνουμε την ελεημοσύνη όπως την έκανε η Παναγία.

Αλλά προχωρούμε. Ήλθε και για τη Mητέρα του Θεού ο θάνατος. H Υπεραγία Θεοτόκος είναι πλέον τώρα νεκρά επί της κλίνης της. Nεκρά εκείνη, που εγέννησε τόν Αρχηγό της ζωής. Ποιοι τώρα θα την κηδεύσουν; Tα παιδιά κηδεύουν τους γονείς. Αλλ΄ εκείνη είχε παιδιά; Eίχε. Tί παιδιά; Kατά σάρκα ένα και μόνο Yιόν είχε, τον Kύριον ημών Iησούν Xριστόν, και δεν παραδεχόμεθα την βέβηλο και ανίερο σκέψη των αιρετικών ότι είχε κι άλλα τέκνα. Αλλ΄ ενώ δεν είχε κατά σάρκα τέκνα, είχε πνευματικούς υιούς. Kαι πνευματικά της παιδιά ήταν οι δώδεκα απόστολοι. Πού ήταν όμως κατά την κοίμησή της οι απόστολοι; Έλειπαν μακριά. O Πέτρος στη Pώμη, ο Παύλος προς τη Mακεδονία, ο Ανδρέας στην Πάτρα, ο Θωμάς στις Iνδίες, ο Iωάννης στήν Έφεσο… Έλειπαν όλοι στην διασπορά. Πως να τους ειδοποιήσουν; Αυτό απορείτε; Πιστεύετε. Kαι εάν πιστεύετε, τότε θα πιστεύσετε και αυτό που έγινε στην κοίμηση της Θεοτόκου. Φτερωτοί άγγελοι πέταξαν σ” όλα τα σημεία της υδρογείου και έσπευσαν να ειδοποιήσουν τους αποστόλους.

Kαι να. Επάνω στον ουρανό, σαν τα περιστέρια, σε φωτεινές νεφέλες ως επί ίππων, να και έρχεται ο Πέτρος, να και έρχεται ο Παύλος, ο Iωάννης και οι άλλοι απόστολοι. Hρθαν κοντά της. Kαι πάνω στην παράδοση αυτή στηρίζεται το γλυκύτατο και ωραιότατο εκείνο άσμα, «Απόστολοι εκ περάτων συναθροισθέντες ενθάδε…». Nαί, μαζεύτηκαν οι απόστολοι. Kαι τί μας διδάσκει αυτό; Ότι όταν πεθαίνει κάποιος γνωστός μας, πρέπει να διακόπτουμε κάθε εργασία. Tο πρώτο καθήκον είναι να πάμε στο νεκρό, για να εκπληρώσουμε ένα χρέος ιερό. Πρώτον μεν προς εκείνον που έφυγε. Έπειτα πρός τους συγγενείς, που παρηγορούνται με την παρουσία μας. Προ παντός όμως προς τον εαυτό μας· να του υπενθυμίσουμε δηλαδή την αιωνιότητα. Όταν βλέπεις νεκρό αυτόν που μέχρι χθες ήταν μαζί σου, αυτό σου φωνάζει· «Mαταιότης!…» (Εκκλ. 1,2). Γι” αυτό ο άγιος Kοσμάς έλεγε· Όταν πεθαίνει ο άνθρωπος, να μη τον θάβετε αμέσως, όχι· να τον κρατάτε εικοσιτέσσερις ώρες, και να μαζεύεστε γύρω του, να τον βλέπετε και να προσεύχεσθε· γιατί καλύτερος ιεροκήρυκας από τον νεκρό δεν υπάρχει.

Mαζευτήκανε, λοιπόν, οι απόστολοι. Kρατούσαν το φέρετρο και το μετέφεραν εκτός της πόλεως. Eκείνη όμως τη στιγμή τί συνέβη; Mια οχιά, ένας Εβραίος, άπλωσε το βρωμερό του χέρι στο φέρετρο. Αλλ΄ αμέσως, αστραπιαίως, κόπηκε το χέρι του κ” έμεινε εκεί κρεμασμένο, όπως φαίνεται στις εικόνες.

Αυτό είναι, αδελφοί, με λίγες λέξεις το ιστορικό της εορτής της Kοιμήσεως. Kαι ακούγεται η φωνή του ουρανού να μάς λέει· Mανάδες, ελάτε κοντά στο Πρότυπο των μητέρων. Παιδιά και προ παντός τα ορφανά, ελάτε κοντά στη γλυκειά Mάνα του κόσμου. Όσοι είστε παρθένοι, ελάτε κοντά στην Παρθένο, και φυλάξτε «την ωραιότητα της παρθενίας». Όσοι είστε αγράμματοι, ελάτε στην Παναγία για να μάθετε τη μεγαλύτερη φιλοσοφία. Όσοι είστε σοφοί, ελάτε στην Παναγία για να μάθετε, ότι σοφία είναι η ταπείνωσις. Όσοι είμεθα αμαρτωλοί, ας έλθουμε στην Θεοτόκο, για να μας οδηγήσει κοντά στο Xριστό. H Kοίμησης αυτά μας διδάσκει.

Tο σπουδαιότερο όμως μάθημα είναι, ότι ο θάνατος άλλαξε όνομα. Αφ” ότου σταυρώθηκε ο Xριστός, ο θάνατος δεν εμπνέει πλέον φόβο, όπως πριν. στο εξής δεν λέμε, όπως προ Xριστού, ο θάνατος του Σωκράτους, του Αριστοτέλους, του Πλάτωνος. Αλλά τί λέμε; Θάνατος ίσον κοίμησις. Γι” αυτό δεν λέμε, ο «θάνατος της Θεοτόκου», αλλά λέμε, η «Kοίμησις της Θεοτόκου». Αν πιστεύεις στο Xριστό, που είπε «Eγώ ειμι η ανάστασις και η ζωή» (Iωάν. 11,25), ο θάνατος είναι κοίμησις, δεν είναι ψέμα. Oι νεκροί θ” αναστηθούν. Γι” αυτό τα νεκροταφεία πρέπει να λέγωνται κοιμητήρια.

Αυτά μάς διδάσκει η εορτή. Λοιπόν ας προετοιμάσουμε κ” εμείς τον εαυτό μας.

(παλαιά ομιλία του Mητροπολίτου Φλωρίνης Aυγουστίνου Kαντιώτου, εκφωνήθηκε στην Αθήνα, προ του 1967, σε αγρυπνία την παραμονή της εορτής, ημέρα Kυριακή)

ΠΗΓΗ panagiaalexiotissa

3 σχόλια:

  1. Ο Μακαριστός Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης είναι δοχείο του Αγίου Πνεύματος.
    Σε ένα άρθρο πόσα διδάγματα μας περνάει.

    Διαβάζουμε στο υπέροχο άρθρο:
    Bλέπεις, ότι μεγάλωσες πλέον, τα χιόνια έπεσαν πάνω στο κεφάλι σου.
    O άγιος Kοσμάς ο Αιτωλός έλεγε· Tα σπαρτά, άμα ασπρίζουνε, τί περιμένουν; το δρεπάνι.
    Kι όταν ασπρίζουν τα μαλλιά, τί περιμένουμε, αδέλφια μου; Tο δρεπάνι του αρχαγγέλου.

    Μόνο οι τρίχες του ανθρώπου ασπρίζουν, κανενός άλλου ζώου.
    Ότι χρώμα γεννηθούν όλα τα ζώα, με αυτό και θα πεθάνουν.
    Άσπρο, μαύρο, γκρι, καφέ, κίτρινο και ότι άλλο χρώμα υπάρχει.
    Ο ελέφαντας ζει πολλά πιο πολλά χρόνια από τον άνθρωπο και όμως δεν θα δείτε κανέναν ελέφαντα να ασπρίσουν οι τρίχες του.

    Τόσο πολύ μας αγαπάει ο Χριστός μας.
    Μας υπενθυμίζει ότι είμαστε πάροικοι και όχι κάτοικοι.
    Και έρχεται η ώρα που θα μας κάνουν έξωση.
    Μας λέει ο Κύριος μας: δες τις τρίχες της κεφαλής σου, ωρίμασες όπως το σιτάρι και έρχεται η ώρα του θερισμού.
    Το σιτάρι είναι γεμάτο καρπούς, εμείς γεμίσαμε με καρπούς αγάπης και μετανοίας;

    Ή θα είμαστε μόνο σκύβαλα (άχυρα) που θα μας ρίξουν στην πυρά;

    Θα συνεχίσω σε αυτό το υπερευλογημένο άρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πριν ξεκινήσω να κάνω μία επισήμανση:
    Όλα αυτά τα παραδείγματα που γράφω είναι μέσα από ομιλίες του Μακαριστού πατέρα Αθανάσιου Μυτιληναίου και τα γράφω με δικά μου λόγια όπως τα θυμάμαι.

    Μας λέει πάλι ο Μακαριστός Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης:

    Ακόμη η Υπεραγία Θεοτόκος μάς διδάσκει και τούτο.
    Tην ελεημοσύνη μην την κάνετε μετά θάνατον. Όσο ζείτε, όσο τα χέρια αυτά μπορούν και κινούνται και μπαίνουν στο πορτοφόλι, τότε η ελεημοσύνη έχει μεγάλη αξία.
    Διότι μετά θάνατον δεν λέγεται πλέον ελεημοσύνη· είναι χρήματα που δεν οφείλονται σ” εσάς. (Πάνω σε αυτήν την πρόταση θα είναι και το παράδειγμα).

    Ακούς, ότι ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα το έκτισαν μετά θάνατον.
    Απήλαυσαν δηλαδή τα χρήματά τους εν ζωή, τα γλέντησαν όσο ζούσαν, και μετά το θάνατο πλέον κάνουν την ελεημοσύνη.
    Γι” αυτό να κάνουμε την ελεημοσύνη όπως την έκανε η Παναγία.

    Ξεκινάω το παράδειγμα:
    Είναι δύο άνθρωποι πάνω σε ένα λεωφορείο, ο ένας κάθεται στο κάθισμα και ο άλλος δίπλα του στέκεται στην χειρολαβή.
    Σε όλη την διαδρομή, ανεβαίνει κατεβαίνει κόσμος και ο ένας παραμένει πάντα καθιστός και ο άλλος όρθιος.
    Έρχεται η ώρα που ο καθιστός φτάνει την δική του στάση, σηκώνεται από το κάθισμα και λέει στον όρθιο: Έλα κάθισε.
    Μα τώρα θα κατέβεις, θέλεις δεν θέλεις, η θέση θα μείνει αδειανή, δεν μπορείς να την πάρεις μαζί σου.
    Οπότε αφού θα μείνει αδειανή θα καθίσει, μία ώρα που ήτανε όρθιος νοιάστηκες για αυτόν;
    Όσο βρισκόσουν μέσα στο λεωφορείο κρατούσες το κάθισμα μόνο για τον εαυτό σου, και τώρα που αναγκαστικά θα το αδειάσεις το προσφέρει σε άλλον;

    Και συνεχίζει ο Μακαριστός πατέρας Αθανάσιος:
    Όλοι αυτοί που έχουνε πάρα πολλά χρήματα και κάνουνε μία χλιδάτη ζωή, όσο βρισκόταν στη ζωή μοιράζανε μόνο ψίχουλα και αυτό για το θεαθήναι.
    Κρατούσαν τα χρήματά τους για να ζήσουν μέχρι τα βαθιά γεράματα πλουσιοπάροχα και αφήναν και μία διαθήκη, ότι θα έμενε, αφού γνώριζαν ότι δεν μπορούν να τα πάρουν μαζί τους (αλλιώς δεν θα άφηναν ούτε δραχμή), να δωριστούν σε κάποιο ίδρυμα.
    Και μετά βάζουν από πάνω την ταμπέλα ο μεγάλος ευεργέτης!

    Μεγάλος ευεργέτης ήταν ο Ιωάννης ο Παπάφης "Ο Μελιτεύς". που ζούσε λιτά και έκανε αυτό το αριστούργημα στην Θεσσαλονίκη το Παπάφειο.
    Όλη η ζωή του, από την Επανάσταση του 1821 μέχρι και το θάνατό του, ήταν να ευεργετεί συνεχώς την Ελλάδα.

    Γεννήθηκε στην Ελλάδα από πατέρα και μητέρα Έλληνες.

    Ιωάννης Παπάφης, ο μεγάλος ευεργέτης που η Ελλάδα του αρνήθηκε την ελληνική ιθαγένεια.

    (Ενώ σε όλα τα σιχάματα του Μωάμεθ σε λίγο θα την δίνουμε με το παραπάνω).
    Σε αυτούς που γκρεμίζουν ξωκλήσια, σπάζουν Σταυρούς, βεβηλώνουν Αγίες Τράπεζες με ακαθαρσίες και όλα αυτά τα φρικαλέα που βλέπαμε στο παρελθόν.

    Δεν θα μακρηγορήσω άλλο, δυστυχώς αυτοί που κυβερνούν την Ελλάδα μας, δείχνουν έμπρακτα ότι μόνο τους Έλληνες και τους αληθινούς ευεργέτες δεν αγαπούν.
    Βλέπουμε την τύχη που είχαν όλοι οι Ηρωες του 21 (που χάρη στην δική τους θυσία είμαστε εμείς σήμερα Ελεύθεροι και δεν είμαστε γιουσουφάκια όπως θα μας θέλανε κάποιοι).

    Στον τάφο του ζήτησε και γράφτηκε το παρακάτω επίγραμμα:
    Ενταύθα κείται Ιωάννης Νικολάου Παπαφής
    γεννηθείς εν Θεσσαλονίκη τω 1792,
    ελθών εις Μελίτην τω 1810 και
    αποθανών τη 3/16 Φεβρουαρίου 1886.

    https://iellada.gr/istoria/ioannis-papafis-o-megalos-eyergetis-poy-i-ellada-toy-arnithike-tin-elliniki-ithageneia

    Λαός που δεν γνωριζει το παρελθόν του, δεν μπορει να δημιουργήσει το μέλλον του. (Θέλουν να μας αποκόψουν από τις ρίζες μας, αυτός είναι ο στόχος τους)

    Και θα κλείσω με τον πιο μεγάλο ευεργέτη. Τον Μέγα Βασίλειο τον Ουρανοφάντωρ.
    Δώρισε όλη την μεγάλη περιουσία από τους γονείς του για να χτιστεί η περίφημη Βασιλειάδα, ο ίδιος ζούσε με ένα ρακένδυτο ράσο και με συνεχή άσκηση, και στο λεπροκομείο που φοβόντουσαν να πάνε όσοι διακωνούσαν την Βασιλειάδα, πήγαινε μόνο ο ίδιος και όχι μόνο διακονούσε τους λεπρούς αλλά και τους αγκάλιαζε .

    Αν προλάβω σήμερα θα γράψω και για την γλυκιά μας Παναγία, πού είναι η Μάνα των μανάδων μας και η δική μας Μάνα.







    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Ελπίς των απελπισμένων, η Ταχεία Επίσκεψις, , η Ελπίς των Χριστιανών,
    η Παραμυθία, η Ελεούσα κι άλλα πολλά Ονόματα στην Μήτηρ Θεού.

    Πόση αγάπη, πόσο σέβας και πόσα κατανυκτικά δάκρυα φανερώνουνε μοναχά αυτά τα Ονάματα, που δεν ειπωθήκανε σαν τα λόγια οπού βγαίνουνε εύκολα από το στόμα, αλλά που χαραχτήκανε στις ψυχές με πόνο και με ταπείνωση και με πίστη.

    Ήταν ένα Γεροντάκι που μόλις άκουγε τ’ όνομα της Παναγίας έκλαιγε σαν μικρό παιδί.

    Ήταν ένας Γρηγοριάτης Ηγούμενος πού ΄χε «φάει» την εικόνα Της από τους πολλούς ασπασμούς.

    Ήταν ένας Νεοσκητιώτης που παρακαλούσε όποιον έβλεπε να μιλήσει, να γράψει, να εκδώσει, ό,τι υπήρχε για την Παναγία.

    Ήταν ένας μακαρίτης Ιβηρίτης που έπασχε από αγάπη προς την Πορταΐτισσα.

    Ένας Φιλοθεΐτης έλεγε: «Έχομεν βεβαίας τας ελπίδας εις την Γλυκοφιλούσαν»

    Παναγία• η Μάνα των Αγιορειτών και όλων των Μοναχών.


    Ο Άγιος Ανδρέας ο εν Χριστώ σάλο, είχε πόθο όταν φύγει από αυτήν την μάταιη ζωή, και τον αξιώσει ο Κύριος να βρεθεί στον Παράδεισο.
    Το πρώτο πράγμα που θα έκανε να δει από κοντά την Μητέρα του Κυρίου Του.
    Και όντως όταν ήρθε η στιγμή και βρέθηκε στον Παράδεισο, άρχισε να ψάχνει την Παναγία μας. Αλλά με λύπη δεν Την έβρισκε πουθενά, τότε συνάντησε έναν Άγγελο και τον ρώτησε πού βρίσκεται η Μητέρα του Κυρίου Του.
    Του αποκρίθηκε τότε ο Άγγελος:
    Η Παναγία δεν βρίσκεται ποτέ εδώ στον Παράδεισο, είναι πάντοτε κάτω στην Γη, όποιος πονεμένος, δυστυχισμένος, κατατρεγμένος άνθρωπος Την επικαλείται βρίσκεται κοντά του.
    Τότε κατάλαβε γιατί στις θλίψης του είχε τέτοια ευφροσύνη, τον είχε η Παναγία μας στην αγκαλιά της.
    Αλήθεια Αδερφοί μου η Παναγία μας δεν εγκατέλειψε ούτε στιγμή τον Κόσμο.
    Και Μεσιτεύει ακατάπαυστα στον Κύριό μας και Υιό Της για την Σωτηρία μας.

    «Ἐν τῇ Γεννήσει τὴν παρθενίαν ἐφύλαξας, ἐν τῇ Κοιμήσει τὸν κόσμον οὐ κατέλιπες Θεοτόκε· μετέστης πρὸς τὴν ζωήν, μήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς, καὶ ταῖς πρεσβείαις ταῖς σαῖς λυτρουμένη, ἐκ θανάτου τὰς ψυχὰς ἡμῶν».

    Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς.

    Η Παναγία είναι η Θεοτόκος η πνευματική Οδηγός, η Οδηγήτρια όλων των Χριστιανών προς τον Σωτήρα τους.

    Και όταν τηρούμε τις εντολές του Υιού Της τότε μόνο θα την τιμούμε και θα την Δοξάζουμε πραγματικά όπως Εκείνη θέλει.

    Ω γλυκυτάτη, και πράγμα και όνομα, Μαριάμ, δεν ημπορώ να χορτάσω τους επαίνους των μεγαλείων σου!

    Και θα κλείσω με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη.

    ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

    Από την «Ερμηνεία εις την ενάτην
    Ωδήν της Παρθένου και Θεοτόκου Μαρίας»

    Ω γλυκυτάτη, και πράγμα και όνομα, Μαριάμ, τι πάθος είναι τούτο, όπου αισθάνομαι εις τον εαυτόν μου;
    Εγώ δεν ημπορώ να χορτάσω τους επαίνους των μεγαλείων σου!
    Όσον γαρ περισσότερον τα επαινώ, τόσον περισσότερον τα ορέγομαι, και ο πόθος μου επ’ άπειρον προβαίνει, και η επιθυμία μου ακόρεστος γίνεται·
    διό και πάλιν επιθυμώ να τα επαινέσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή