Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Δαμιανός Δουίτσης: «Δε νοείται θεραπεία χωρίς Θεό. Χωρίς Θεό, δε νικάς τον εαυτό σου»

 


«Τα ναρκωτικά, οι εθισμοί, είναι τρόπος ζωής. Είναι το σύμπτωμα μίας προβληματικής προσωπικότητας, μιας λάθος στάσης ζωής» τόνισε ο επικεφαλής του κέντρου απεξάρτησης “Όασις” Δαμιανός Δουίτσης μιλώντας στον Focus FM και στην εκπομπή του Στέφανου Δαμιανίδη.

«Όλες τις δύσκολες καταστάσεις που περνάει ο άνθρωπος μπορεί να τις αξιοποιήσει, με τη βοήθεια του Θεού και να αναθεωρήσει. Προσωπικά υπήρξα φανατικός αντίθεος μέχρι που ταπεινώθηκα. Ήμουν στο αλκοόλ, σε ελαφριά και σκληρά ναρκωτικά, για 15 χρόνια. Στα 32 μου, έψαξα λύσεις και στις κρατικές δομές της Ελλάδας και σε ιδιώτες, αλλά δεν βρήκα κάτι να με βοηθήσει. Έφυγα στο εξωτερικό και πήγα σε ένα κέντρο που λειτουργούσε με τη φιλοσοφία των 12 βημάτων των Ανώνυμων Αλκοολικών. Εκεί βρήκα απαντήσεις και λύσεις. Εκεί κατάλαβα ότι πρέπει να αλλάξω τη ζωή μου, εκτός από το να τα κόψω όλα, που πολλές φορές είχα κάνει, αλλά και πάλι έπεφτα και ξανάπεφτα στα ναρκωτικά. Έτσι ενώ ήμουν πολέμιος του Θεού, όταν βίωνα το δύσκολο στερητικό σύνδρομο, μου ήρθαν τα λόγια της παραβολής του ασώτου υιού».

Αναφορικά με το εάν μπορεί η Εκκλησία να βοηθήσει τα εξαρτημένα άτομα, ο κος Δουίτσης απάντησε: «Τα 12 βήματα των ΑΑ είναι ένθεο πνευματικό πρόγραμμα αντιμετώπισης κάθε εθισμού. Εγώ βρήκα την Ορθοδοξία που τη χλεύαζα. Η μεθοδολογία της εξάρτησης με οδήγησε στον Θεό. Δε νοείται θεραπεία χωρίς Θεό, χωρίς Θεό δε νικάς τον εαυτό σου.
Στο εξωτερικό, οι καθολικοί, οι προτεστάντες, εκμεταλλεύονται τους εξαρτημένους ανθρώπους για να κάνουν τις στρατιές τους. Προσπάθησα να μεταφέρω ότι η Εκκλησία θα πρέπει να είναι κοντά και στα 12 βήματα. Πρέπει η Εκκλησία να αγκαλιάσει αυτούς τους ανθρώπους. Η Ορθοδοξία είναι τρόπος ζωής. Τα ναρκωτικά νικούν ελλείψει αντιπάλου. Θέλει πολλή μαγκιά να είσαι Χριστιανός».

Ο κος Δουίτσης αναφέρθηκε και στη γνωριμία του με τον Άγιο Παίσιο που τον πρωτοσυνάντησε ενώ έκανε χρήση.

«Με αφόπλισε, μου ξεκούρασε το μυαλό από το θόρυβο. Σαν χρήστης, δε θυμάμαι και πολλά, νομίζω αυτά “γράφουν” αλλού. ‘Όταν όμως «καθάρισα», όλα ήρθαν και κουμπώσανε. Είχε τον τρόπο του να λύνει κόμπους και να σε μεταφέρει σε άλλη διάσταση».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου