Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020

«ΞΥΠΝΑ ΚΑΗΜΕΝΕ ΜΟΥ ΡΑΓΙΑ…» - Ψαλτοτράγουδο





* - Ξύπνα καημένε μου ραγιά, ξύπνα νά δεῖς τήν λευθεριά. (ἅπαξ)

(1) – Ραγιά, καημένε μου ραγιά, γιά σήκω τό κεφάλι, τήν δόξα πού ’χες μιά φορά, ἀπόκτησέ την πάλι, μήν φοβηθεῖς τίς ἀπειλές, γιά κρίση πιό μεγάλη.

* - Ξύπνα καημένε μου ραγιά, μήν φοβηθεῖς ποτέ ξανά. (δίς)

(2) – Ρωμηέ, καημένε μου Ρωμηέ, σοῦ φόρεσαν τήν μάσκα, νά μήν μιλᾶς, νά  μήν γελᾶς, θλιμμένος νά ’σαι πάντα, νά μήν μιλᾶς, νἀ μήν γελᾶς, καί νά ’σαι πάντα φουκαρᾶς.

* - Ξύπνα καημένε μου ραγιά, καί μή φορᾶς τήν μάσκα πιά. (δίς)

(3) - Νόμο ψηφίσαν στή Βουλή, ἐμβόλιο νά κάνουν, μέ τό τσιπάκι μέσα ’κεῖ, εἰς τόν λαόν νά βάλουν, νά ἐλέγχουν νοῦ καί τήν ψυχή, συναίσθημα καί βούληση.

* - Ξύπνα καημένε μου ραγιά, μήν μπολιαστεῖς μ’ ἐμβόλια. (δίς)

(4) - Ἄγγελμα μέγα ἔβγαλαν οἱ «εἰδικοί» καί πάλι, καί φοβερίζουν τούς ρωμηούς γιά κρίση πιό μεγάλη, καί φοβερίζουν σάν θεριά, τήν Ἐκκλησιά καί πάλι.

* - Ξύπνα καημένε μου παππᾶ, τήν Ἐκκλησιά μήν κλείσεις πιά. (δίς)

(5) - Γίνανε ὅλοι μιά γροθιά, οἱ ἀντίχριστοι καί πάλι, καί φοβερίζουν τούς λαούς, νά σκύψουν τό κεφάλι, μά πέφτουν μέσ’ στό λάκκο αὐτοί, τούς τρώει τό σκοτάδι.

* - Ξύπνα καημένε χριστιανέ, μήν φοβηθεῖς ξανά ποτέ. (δίς)

(6) – Κοιμοῦμαι μ’ ἕνα ὄνειρο, ξυπνῶ μέ μιάν ἐλπίδα, νά ἰδῶ καί ’γώ μιά μέρα πῶς, ἐλεύθερη πατρίδα, νά ἰδῶ καί ’γώ μιά μέρα πῶς, ἐλεύθερη πατρίδα.

* - Ξύπνα καημένε μου ραγιά, ξύπνα νά δεῖς τήν λευθεριά. (δίς)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου