Μαρία Μαντουβάλου, αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών
Οι
επίσημοι φορείς της Ελλάδας, η πολιτική δηλαδή και πνευματική ηγεσία, ίσως και
η εκκλησιαστική ιεραρχία, με τον εκπρόσωπό της Μητροπολίτη Ιγνάτιο, μας
δήλωσαν, κυρίως οι δύο πρώτοι φορείς, ότι κύριο μέλημά τους για την επέτειο των
200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, θα είναι:
Η επαναξιολόγηση της Επανάστασης, αν δηλαδή
περνάει στις εισαγωγικές της εξετάσεις στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, γιατί
όπως μας γνωστοποίησε το ΕΚΠΑ, προ ημερών, που ανακοίνωσε την έναρξη των
εορτασμών για το ’21, με χορηγό την Τράπεζα Πειραιώς, την 25η Μαρτίου θα
οργανώσει το Α΄ Διεθνές Συνέδριό του με θέμα «Η ελληνική Επανάσταση στην Εποχή
των Επαναστάσεων. Επαναξιολόγηση και Συγκρίσεις».
Δηλαδή, με άλλα λόγια, είναι βέβαιο από τα ονόματα των Εισηγητών, Ελλήνων και Ξένων, που αναφέρουν, ότι μάλλον οι ήρωες του ’21, λαϊκοί και κληρικοί, θα βρεθούν κατώτεροι των αξιολογικών μέτρων των κριτών τους. Και συνεπώς θα αποτύχουν να εισαχθούν στο Καποδιστριακό και θα πέσουν στην ανυποληψία και ασφαλώς στην τάξη των κακών αντιγραφέων άλλων επαναστάσεων, όπως της κοσμοϊστορικής, κυρίως για τους ίδιους αυτούς κριτές, και βαρύγδουπης Γαλλικής Επανάστασης, και αυτό θα συμβεί, γιατί η Ελληνική Επανάσταση δεν επιδόθηκε, δυστυχώς κατά τους αξιολογητές της του Καποδιστριακού και των ξένων Πανεπιστημίων, στο προσφιλές άθλημα των επαναστατών της Γαλλικής να κόβουν τα κεφάλια ο ένας του άλλου, αλλά και να ανακηρύξουν Αυτοκράτορα, μετά τον αποκεφαλισμό του Βασιλιά τους, ο οποίος Αυτοκράτορας έσπευσε αμέσως να καταλάβει τα Επτάνησα και να απαλλάξει τους ιερείς του τόπου από τα ορθόδοξα σύμβολά τους.
Ο άλλος Πανεπιστημιακός, που ξεναγούσε
στην έκθεση της Βουλής για τον Καποδίστρια, ο Λούκος, και πληροφορούσε τα
παιδιά πόσο αντιδημοκράτης ήταν ο πρώτος Κυβερνήτης, τώρα θα μας παρουσιάσει σε
βιβλίο του τον «Έρωτα στα χρόνια του 1821 και τις νεότερες προσεγγίσεις για τις
ερωτικές σχέσεις και τις σεξουαλικές πρακτικές την περίοδο της Τουρκοκρατίας»
και σημειώνει, με τη «βαρύτητα του επιστημονικού του λόγου», ότι «Είναι ανάγκη
να μετακινηθεί η έρευνα μακρυά από τα στερεότυπα των σχολικών εγχειριδίων, να
αναθεωρηθούν πολλές από τις εδραιωμένες αντιλήψεις» και άλλα παρόμοια, (Εφ. Τα
Νέα, 15.9.2018).
Βεβαίως,
είναι ατελείωτα τα ανάλογα παραδείγματα Πανεπιστημιακών που έχουν κατανεμηθεί
σε διάφορες ομάδες και «Πρωτοβουλίες», όπως τις χαρακτηρίζουν οι ίδιοι με
μοναδικό στόχο τους να περικυκλώσουν ιδεολογικά το χώρο του ’21 και της
επετείου των 200 χρόνων, ώστε να φιμώσουν, όπως νομίζουν, κάθε ελληνορθόδοξη,
αντίθετη προς τη δική τους φωνή. Άλλωστε, οι αντιρατσιστικοί νόμοι απ’
αυτούς επιβλήθηκαν και γι αυτούς ακριβώς τους λόγους.
Η
άλλη επίσημη επιτροπή της επιλογής του Πρωθυπουργού, με προεξάρχουσα την
αυτοπροβαλλόμενη δυστυχώς με το ίδιο επίθετο με τον εθνομάρτυρα Γρηγόριο τον
Ε΄, που λεγόταν κι αυτός Αγγελόπουλος, και ήταν από τη Δημητσάνα, όπως και ο
σύζυγος της κυρίας Γιάννας Αγγελοπούλου, διορισμένης επικεφαλής του «Ελλάδα
2021»και που το γεγονός και μόνο αυτό του ονόματος θα έπρεπε να την κάνει
προσεκτική στα έργα της και τις επιλογές προσώπων.
Αυτή, όμως, αντίθετα, ενισχυόμενη τόσο από την
πολιτική εξουσία, όσο και από την Εκκλησιαστική Αρχή, με συνεργάτη της τον
Μητροπολίτη Ιγνάτιο, Γορτύνιο και αυτόν, έχει δώσει εξοργιστικά δείγματα
γραφής, ξεκινώντας από την αφαίρεση της ελληνικής Σημαίας και του Σταυρού, και
φθάνοντας μέχρι και στην τιμητική προβολή του Κοραή, στο ακατανόμαστο και
επαίσχυντο λογότυπο του ’21, του Κοραή, του ηθικού αυτουργού της δολοφονίας του
Καποδίστρια και χλευαστή του αγίου Γρηγορίου του Ε΄.
Ακόμη η ίδια δικαιολόγησε και τις χυδαίες
αναφορές των συνεργατών της σε ιερά πρόσωπα του Ελληνισμού και της Επανάστασης,
όπως ο Καποδίστριας και ο Καραϊσκάκης, λέγοντας ότι πρόκειται για επιστημονικές
απόψεις.
Μας
είχε, όμως, διαβεβαιώσει ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος (Εφημ. Τα Νέα, Φεβ. και 7
Μαρτίου 2020) ότι «έχει εμπιστοσύνη στη Γιάννα Αγγελοπούλου και στο επιτελείο
της». Αλήθεια, πώς έφθασε σε τόσο ανεύθυνα και πρόχειρα συμπεράσματα ο
Σεβασμιότατος; Γνώριζε τους ιστορικούς του επιτελείου της Αγγελοπούλου και το
κατ’ ευφημισμόν λεγόμενο «Επιστημονικό έργο τους» ή συμφωνεί με αυτούς, αφού
είχε καλέσει ως ομιλητή στην Ακαδημία του, του Βόλου, τον παραχαράκτη της
Ιστορίας του Ελληνισμού Ιστορικό, Πανεπιστημιακό του ΕΚΠΑ, Λιάκο; Και όταν ο
ίδιος ο Ιγνάτιος βρέθηκε στην πρώτη Συνεδρίαση της Επιτροπής του 2021, ως
εκπρόσωπος της Εκκλησίας στην προετοιμασία του εορτασμού για την επέτειο από
την Επανάσταση του 1821, είπε:
«Οι
στόχοι μας για το επόμενο έτος είναι να εμπνεύσουμε τους Νεοέλληνες να
προτείνουν και να αναλάβουν δράσεις, που θα αναδεικνύουν τη σημασία της
Επανάστασης για την αναγέννηση του Έθνους».
Στη
συνέχεια, όμως, ατυχώς, πρόσθεσε ότι είναι ανάγκη η επιτροπή, στην οποία
μετέχει ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας, να βοηθήσει, ώστε «οι νέοι άνθρωποι στα
σχολεία και όπου αλλού κινούνται να αλλάξουν νοοτροπίες σε σχέση με την αποδοχή
του Δ ι α φ ο ρ ε τ ι κ ο ύ, τη διαλλακτικότητα και την αλληλοϋποστήριξη».
Ποιού Διαφορετικού άραγε;
Καμμία,
όμως, αναφορά σε αλλοίωση του πληθυσμού της Ελλάδας και στο συνεχή εποικισμό
της με αλλόθρησκους και μάλιστα Μουσουλμάνους. Καμμία, επίσης, αναφορά στα
προπαγανδιστικά θρησκευτικά που διδάσκονται οι νέοι, ούτε στην επαίσχυντη
σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ούτε στις γνωστές ταυτότητες και τις έμμεσες
προτροπές αλλαγής φύλου.
Ακόμη,
όταν ρωτήθηκε «Ποια είναι η Φιλοσοφία της Επιτροπής και της Γιάννας
Αγγελοπούλου; Ποιοι είναι οι στόχοι σας μέχρι το επόμενο έτος;» Απάντησε:
«Η Επιτροπή μας εργάζεται για να βρεθεί η επέτειος των 200 χρόνων από την
Επανάσταση του 1821 στο επίκεντρο του εθνικού μας βίου, ως μια ευκαιρία
αναστοχασμού, κλπ» και ακολούθησε η δηλητηριώδης ερώτηση του Δημοσιογράφου: «Με
αφορμή και το 2021 πιστεύετε ότι έχουμε βρει τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στο
κοσμικό κράτος και την Εκκλησία;» και η απάντησή του
ήταν κεραυνοβόλος για την ασάφειά της. Ακούστε την:
«Οι ζωντανές σχέσεις έχουν πάντα δυσκολίες και
είναι πάντα υπό εξέλιξη…» και συνεχίζει «μαζί
με τα εκλεκτά μέλη της Επιτροπής αναζητούμε ενθουσιασμό και αγάπη προς την
Πατρίδα». Θεωρεί, δηλαδή, εκλεκτά τα μέλη της Επιτροπής που ευτελίζουν κάθε τι
ελληνικό και ορθόδοξο.
Η
κυρία Αγγελοπούλου μάλιστα στη συνάντησή της με τον Μακαριότατο Ιερώνυμο είχε
πει: «να επανασυστηθεί η Ελλάδα στο σύγχρονο κόσμο» και ο Ιερώνυμος την
παρέπεμψε στον Ιγνάτιο.
Και
ο κ. Μητσοτάκης στη Βουλή, αναγγέλλοντας την έναρξη της Επιτροπής, είπε «Τότε
ήταν η γέννηση, τώρα είναι η αναγέννηση» και τόνισε «Σήμερα καλούμαστε να
επανατοποθετήσουμε την Ελλάδα στον κόσμο».
Βεβαίως
είναι ανάγκη σήμερα να επανατοποθετηθεί η Ελλάδα στον κόσμο, αφού την έχουν
καταντήσει αγνώριστη με τα νομοθετικά κυρίως έργα τους, αλλά και με τις
μεταμοντέρνες θεωρίες τους, λοιδορώντας και ευτελίζοντας κάθε παραδοσιακή αξία
της, καθώς και τα διαχρονικά της σύμβολα, τη Σημαία και το Σταυρό.
Οι
επαίσχυντοι και επονείδιστοι νόμοι τους ξεθεμελίωσαν κάθε ιερό θεμέλιο και
δικαίως λένε ότι η Ελλάδα πρέπει να ξανασυστηθεί στον κόσμο. Το ερώτημα είναι
θα τους επιτρέψουμε να παρουσιάσουν το παραμορφωμένο πρόσωπο της Ελλάδας, ή θα
τους αντιτάξουμε το αληθινό της πρόσωπο, που μας κληροδότησαν οι ήρωες του 21
με τις πράξεις και τα Συντάγματά τους που διέπονται από τους νόμους των
Βυζαντινών Αυτοκρατόρων, όπως καθαρά το δηλώνουν σε όλα τους τα Συντάγματα,
καθώς και οι Εθνάρχες, θρησκευτικοί ηγέτες της Τουρκοκρατίας;
Να
ξαναφέρουμε στο προσκήνιο το Πηδάλιο και τους Νεομάρτυρες; Να κάνουμε
κάθε μέρα προσκλητήριο νεκρών κληρικών και λαϊκών; Νομίζω ότι πρέπει να γίνει
ειδικό τελετουργικό προσκλητήριο σε Γρηγόριο Ε΄, Αθανάσιο Διάκο, Ησαΐα Σαλώνων,
Καποδίστρια και Εμμανουήλ Παπά.
Να
τους αφήσουμε όλους αυτούς με την εμφάνισή τους στον απαξιωμένο κόσμο μας, και
αφού ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας να εξηγήσουν τις αξίες τους και τα
πιστεύω τους και να διατυπώσουν οι ίδιοι, όπως το έχουν κάνει μέσα από τα
γραπτά τους κείμενα, τις διαμαρτυρίες τους για το τι μας άφησαν, χύνοντας το
αίμα τους, και πως τα καταντήσαμε έτσι, ώστε οι ανάξιοι κληρονόμοι τους και
απάτριδες να απαξιώνουν το έργο τους.
Και
μετά από αυτό είναι βέβαιο ότι η Ελλάδα θα «επανασυστηθεί στον κόσμο», όχι ως
πολύχρωμος αρλεκίνος, αλλά ως γνήσιο γέννημα της Πλατυτέρας, της Υπερμάχου
Στρατηγού στην οποία ανήκουν τα νικητήρια του απελευθερωμένου
Ελληνορθόδοξου Έθνους διαχρονικά, με πρωτοστάτες κυρίως τους προμάχους του
Ιερού Αγώνα του 1821, με τις καθαγιασμένες επαναστατικές του Σημαίες του
Σταυρού και τις ευλογίες των τότε Ιεραρχών τους.
Ευχαριστώ
Ενδεικτική
πρόταση για την επέτειο των 200 χρόνων εκτός από το προσκλητήριο νεκρών και το
ειδικό τελετουργικό που αναφέρεται στην παραπάνω εισήγηση:
Κάθε
Μητρόπολη, σε συνεργασία με τον οικείο Δήμο ή και άλλους επίσημους κρατικούς
φορείς, θα πραγματοποιεί εκδηλώσεις που μπορούν να υλοποιηθούν με σιωπηρή
πορεία στο κέντρο της πόλης, με πικετοφορία των τιμωμένων προσώπων και κατάληξη
στην κεντρική πλατεία, όπου συγκεκριμένος εισηγητής θα αναφέρει χαρακτηριστικά
αποσπάσματα από ιστορικές φράσεις που διατυπώθηκαν από τοπικούς αγωνιστές (π.χ.
Αθανάσιος Διάκος: «Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω» ή Θεόδωρος
Κολοκοτρώνης: ο Θεός έβαλε την υπογραφή του για την απελευθέρωση της Ελλάδας
και δεν την παίρνει πίσω»).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου