Αυτό που εκτιμούν κυρίως οι δανειστές και ειδικά οι
Γερμανοί στη σημερινή κυβέρνηση, συνεχίζοντας να δανείζουν τη χώρα παρά τη
συνεχή άνοδο των χρεών της, είναι ο εξαιρετικός προπαγανδιστικός μηχανισμός της
– στηρίζοντας τη χρηματοδότηση του, όσο τίποτα άλλο.
Είναι σίγουροι πως θα ξεπουλήσει τα πάντα, όσον αφορά τη δημόσια
περιουσία, θα πλειστηριάσει την ιδιωτική, θα μετατρέψει τη χώρα σε
πολυπολιτισμική, θα απορρυθμίσει την αγορά εργασίας και θα μειώσει ακόμη
περισσότερο τους πραγματικούς μισθούς των εργαζομένων – χωρίς να αντιδράσει
καθόλου η κοινωνία, έχοντας εξουδετερωθεί πλήρως μέσω της αριστοτεχνικής
χειραγώγησης της. Στα πλαίσια αυτά, υπενθυμίζουμε εδώ τις δέκα βασικότερες
στρατηγικές χειραγώγησης:
(1) Η αντιστροφή της προσοχής (παραπλάνηση): Πρόκειται για
σκόπιμες ειδήσεις που «πωλούνται» ως οι σημαντικότερες, έχοντας όμως στόχο να
κρύψουν τις πραγματικά σημαντικές.
(2) Η σκόπιμη δημιουργία προβλημάτων, για τα οποία παρέχονται ταυτόχρονα οι ήδη προετοιμασμένες λύσεις: Για να επιτευχθεί ένας δύσκολος στόχος, προκαλούνται ορισμένες προβληματικές καταστάσεις, αφού διαφορετικά ο πληθυσμός επαναστατεί.
Για παράδειγμα, με σκοπό το ριζικό περιορισμό των κεκτημένων της
πλειοψηφίας (μισθοί, κοινωνικό κράτος κλπ.), «παράγει» κανείς μία
οικονομική κρίση, ενοχοποιώντας τους Πολίτες για τη δημιουργία της –
παρέχοντας ταυτόχρονα «λύσεις», όπως η αύξηση της ποσότητας χρήματος από τις
κεντρικές τράπεζες, οι οποίες δεν αφήνουν μεν το σύστημα να καταρρεύσει, αλλά
αυξάνουν τη λεηλασία των πολλών που δεν αντιδρούν, επειδή δεν κατανοούν τι
ακριβώς συμβαίνει.
(3) Η διαβάθμιση των δυσάρεστων αλλαγών: Η σταδιακή αλλαγή προς
το χειρότερο των υπηρεσιών που προσφέρει το δημόσιο είναι πιο εύκολο να
επιτευχθεί, σε σχέση με την άμεση και απότομη – επειδή η μάζα, όταν μία
κατάσταση διαρκεί πολύ, τείνει να πέσει στην παγίδα του «όλα θα περάσουν και θα
γίνουν καλύτερα».
(4) Η αναβολή των επιδιωκόμενων αλλαγών: Πρόκειται για τη
μετάθεση στο μέλλον εκείνων των αλλαγών που, εάν υιοθετούταν βραχυπρόθεσμα, θα
προκαλούσαν μαζικές αντιδράσεις ή/και θα απορρίπτονταν από το σύνολο του
πληθυσμού. Μέσω της αναβολής τους αυξάνεται σημαντικά η πιθανότητα αποδοχής
τους εκ μέρους των ανθρώπων, επειδή έτσι συνηθίζουν καλύτερα στην ιδέα.
(5) Η ομιλία στις μάζες σαν να πρόκειται για μικρά παιδιά: Όταν
απευθύνεται κανείς στους ανθρώπους μιλώντας τους σαν να είναι παιδιά, τότε
νοιώθουν ανάλογα ασήμαντοι – οπότε έχει τη δυνατότητα να τους πει ευκολότερα
δυσάρεστες αλήθειες. Ισχύει εν προκειμένω το ότι, όσο πιο ψεύτης είναι κανείς,
τόσο πιο εύκολα πείθει – γεγονός που διαπιστώνεται συχνά στην Ελλάδα, όσον
αφορά το εκλογικό κοινό και τους πολιτικούς που στέλνει στην εξουσία.
(6) Η έμφαση (επικέντρωση) στα συναισθήματα και όχι στη
λογική: Με τη στροφή προς το συναίσθημα εμποδίζεται η κριτική σκέψη, σε
βαθμό που δεν μπορεί να φαντασθεί κανείς.
(7) Η διατήρηση της κοινωνίας σε άγνοια: Προφανώς οι μάζες δεν
πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν τις μεθόδους, καθώς επίσης τις τεχνικές
ελέγχου που εξασφαλίζουν τη χειραγώγηση τους. Στα πλαίσια αυτά, όλοι όσοι
προσπαθούν να τις «ξυπνήσουν» είτε συκοφαντούνται μεθοδικά, είτε
διακωμωδούνται, είτε χαρακτηρίζονται ως οπαδοί θεωριών συνομωσίας – έτσι ώστε
να μην εισακούγονται ποτέ.
(8) Η χειραγώγηση της σκέψης του λαού, έτσι ώστε να πεισθεί πως είναι
μία θλιβερή μετριότητα: Όταν οι άνθρωποι πείθονται ότι, είναι «μοντέρνο»
να συμπεριφέρονται ανόητα, χυδαία και ματαιόδοξα, τότε είναι πολύ εύκολη η
καθοδήγηση τους.
Παράδειγμα ο τρόπος ομιλίας και οι λέξεις που χρησιμοποιούνται πολύ συχνά
στην ελληνική κοινωνία, οι οποίες μειώνουν δραστικά το πολιτισμικό επίπεδο της
χώρας – οπότε δεν σημειώνονται αναταραχές και εξεγέρσεις, παρά τη ραγδαία πτώση
του βιοτικού επιπέδου. Με απλά λόγια, η ευγένεια δεν συμβαδίζει με την
παθητική αποδοχή της φτωχοποίησης – οπότε απαιτείται η μείωση του
πολιτισμικού επιπέδου, χωρίς την οποία είναι αδύνατον να επιβληθεί.
(9) Μετάλλαξη της αντίστασης σε ένα συναίσθημα κακής συνείδησης:
Χωρίς καμία ενέργεια, δεν υπάρχει καμία άμυνα – όπως στην περίπτωση της
Ελλάδας, όπου είναι ανόητο να περιμένει κανείς κάτι καλύτερο, αφού δεν ενεργεί
οπότε δεν αμύνεται. Όταν η κοινωνία τώρα πείθεται συλλογικά ότι είναι ανόητη,
διεφθαρμένη και ανίκανη, οπότε είναι η ίδια ένοχος για τα δεινά που της
συμβαίνουν (κακή συνείδηση), τότε εξουδετερώνεται πλήρως – αφού αυτός που
νοιώθει ένοχος δεν είναι σε θέση να αγωνισθεί, να εξεγερθεί και να
επαναστατήσει.
(10) Η γνώση των ανθρώπων καλύτερα από τους ίδιους: Τις τελευταίες δεκαετίες οι γνώσεις στη Νευρολογία (έρευνα του εγκεφάλου), στην Κοινωνιολογία και στην Ψυχολογία έχουν αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό – οπότε η απόσταση που χωρίζει τα πολύ υψηλά εισοδηματικά στρώματα από τη μάζα είναι πια τεράστια. Ως εκ τούτου, ακόμη και η μεσαία τάξη έχει μείνει πολύ πίσω διανοητικά – οπότε είναι σημαντικά ευκολότερη η χειραγώγηση, ο έλεγχος και επομένως η «ληστεία» της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου