Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020

Προφητεία Αγίου Κοσμά Αιτωλού : «Ουαί και αλλοίμονο στην Ελλάδα, όταν μπούνε τα ξένα έθνη μέσα».

από το βιβλίο «Οι Προφητείες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού μέσα στην Ιστορία» της Ευθυμίας Μοναχής (κατά κόσμον Ιουλίας Γκελτή)



Εδώ νομίζω πως έχει τη θέσι της μια προφητεία που δεν καταχωρείται στις γνωστές συλλογές.

Μία ηλικιωμένη γυναίκα, από το Λευκό Δήμου Θέρμου, επισκέφτηκε την Μονή μας προ ημερών, η Φωτεινή Τσαντοπούλου-Παπανικολάου.

Μου έλεγε διάφορες ιστορίες για τον Πατροκοσμά, που άκουγε σαν παιδί από τον παππού της και τον θείο της και από άλλους «παλιούς».

Ο παππούς της συχνά επαναλάμβανε μιά προφητεία του αγίου Κοσμά, που την είχε ακούσει από τον παππού του:

«Ουαί και αλλοίμονο στην Ελλάδα, όταν μπούνε τα ξένα έθνη μέσα».

Η Φωτεινή μου είπε χαρακτηριστικά: «Οι γερόντοι τα μολόγανε»… Τα συζητούσαν μεταξύ τους.

Ο παππούς της, απ ό,τι υπολογίζω, ανήκε «στην τρίτη γενιά» στα δισέγγονα εκείνων που άκουσαν την προφητεία από τον άγιο Κοσμά.

Η προφητεία αυτή βλέπω πως έχει κάποια μικρή λεκτική συγγένεια με την προφητεία που αναφέρει η Μαρία Μαμασούλα στο βιβλίο της:

«Αλλοί στους κάμπους. Θάρθουν βρωμερά έθνη, όταν έρθουν μη φοβάσθε, όταν θα φύγουν αναμερίστε»[50]

Γι’ αυτήν την τελευταία προφητεία κατ’ αρχήν ο νους μας πηγαίνει στις καταστάσεις του β’ παγκοσμίου πολέμου για την Ελλάδα. Όμως δεν μπορεί να έχη σχέσι με αυτόν, διότι τόσο οι Ιταλοί όσο και οι Γερμανοί δεν ήρθαν με ειρηνικές-φιλικές καταστάσεις, ώστε να μην φοβηθούμε. Ήρθαν πρώτ’ απ’ όλα ως κατακτητές. Λανθασμένα θα μπορούσαμε να σκεφτούμε κάτι τέτοιο. Και μόνον οι βομβαρδισμοί ήταν αφανισμός. Οι δύο αυτές προφητείες έχουν σχέσι με άλλες καταστάσεις εθνικές που βρίσκονται, πιστεύω, σήμερα εν εξελίξει.

Νομίζω πως η προφητεία που μου  ανέφερε η Φωτεινή Τσαντοπούλου-Παπανικολάου [51] έχει σχέσι με τους «μετανάστες-λαθρομετανάστες» τόσων εθνικοτήτων που κατακλύζουν την χώρα μας.

Επίσης βλέπομε πως δια της Συνθήκης Σένγκεν καταρρίπτονται τα εθνικά σύνορα και αφήνεται ελεύθερη η είσοδος εις τα «έθνη» (όχι σε όλα).

Παραλλήλως υπάρχει και το πρόβλημα των «επιδράσεων». Αν τα έθνη είναι «βρωμερά» του Αλεξ. Χατζηγάκη [52], τί είδους θα είναι οι επιδράσεις; Καθαρές;

Δεν χρειαζόμαστε πολλή φαντασία και ιδιαίτερη γνώσι κοινωνιολογίας για να κατανοήσωμε, ως προς το θέμα των μεταναστών στην χώρα μας, τα αποτελέσματα των αναπτυσσομένων «μειονοτήτων» και τους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η εξέλιξι.

«Ουαί και αλλοίμονο εις την Ελλάδα...».

Η προφητεία της καταγραφής του Αλεξ. Χατζηγάκη συνδέεται νομίζω απολύτως νοηματικά με την προφητεία που μου ανέφερε η Φωτεινή Τσαντοπούλου-Παπανικολάου · δηλαδή: «Όταν τα ξένα έθνη» (ΦΤΠ), ή τα «βρωμερά έθνη» (ΑΧ) θάρθουν, μη φοβάσθε. Θάρθουν με ανάγκη για να ζήσουν … Θα τους ανοίξετε τα σπίτια σας. Θα τους δώσετε το ψωμί σας· θα τύχουν της προστασίας σας. Όταν θάρθουν μη φοβάστε. Ύστερα όμως θα δήτε, γιατί δεν πρέπει να ξενοιάζετε. Θα θελήσετε τα έθνη να τα στείλετε στον τόπο τους. Δεν θα είναι καθόλου εύκολο. Αν κατορθώσετε να φύγουν, «αναμεριάστε», προσέξτε, φυλαχτήτε. Θα δήτε τι μπορούν να κάνουν …

Η φράσι «αλλοί στους κάμπους» θυμίζει την προφητεία που εξεφώνησε ο Άγιος στην Λάρισα:

«Τα χωριά του κάμπου θα πάθουν χαλάστρα …» (προφητεία 14 από το βιβλίο του π. Αυγ.Καντ.) και την προφητεία 24 Καντ.: «Όσα χωριά είναι κοντά στο δρόμο πολλά θα τραβήξουν». Συνήθως οι συγκοινωνιακοί μεγάλοι δρόμοι περνούν από τους «κάμπους» και γι’ αυτό οι κάμποι έγιναν επανειλημμένως θέατρο μεγάλων καταστροφών, όπως είδαμε στις σχετικές προφητείες. Συνήθως στους κάμπους αναπτύσσονται τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Με την προφητεία (της καταγραφής του Αλεξ. Χατζηγάκη) ο άγιος Κοσμάς προειδοποιεί επομένως, ότι τα ενδιαφέροντα των «βρωμερών εθνών» ή των «ξένων εθνών» (που μου ανέφερε η Φωτεινή Τσαντοπούλου-Παπανικολάου) θα στραφούν στους «κάμπους» (ΑΧ), στα αστικά κέντρα και τότε «ουαί και αλλοίμονο εις την Ελλάδα» (ΑΧ). Δηλαδή, δεν θα έχουν μικρές βλέψεις, μικρά «βολέματα». Πιστεύω πως αυτό είναι το νόημα των δυο αυτών προφητειών του αγίου Κοσμά.


50. Η Μ. Μαμασούλα έχει πάρει την προφητεία αυτή από την δημοσίευσι του Αλεξ. Χατζηγάκη «Ο Πάτερ Κοσμάς», στην «Φιλολογική Πρωτοχρονιά», Αθήναι 1951, σε. 212. – Πατροκοσμάς Ιερουργός του λόγου και της πράξης, σελ. 211.

51. Δηλαδή η προφητεία του αγίου Κοσμά που μου ανέφερε η Φωτεινή Τσαντοπούλου-Παπανικολάου και καταχωρώ εδώ.

52. Από την ανωτέρω προφητεία της καταγραφής του Αλεξ. Χατζηγάκη στην «Φιλολογική Πρωτοχρονιά».

ΕΥΘΥΜΙΑΣ ΜΟΝΑΧΗΣ

Ηγουμένης της Ι. Μονής Αγ. Κοσμά του Αιτωλού, Μεγαδένδρου Θέρμου

ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Εκδόσεις Ι. ΜΟΝΗΣ ΑΓ. ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ, ΑΘΗΝΑΙ, 2004


Για την αντιγραφή Φαίη (σελίδες 456 – 458)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου