Κυριακή 10 Μαΐου 2020

Μινύρισμα πτηνού χειμαζομένου (Β΄)

Τζανάκης Γεώργιος.
ταν ο «εδικο» πιστήμονες προτείνουν κα Πολιτεία πιβάλλει τος ποχρεωτικος μβολιασμος κα τ βιομετρικ τσιπάκι εραρχία τ θ πράξει;
Ε δ μέμφοιτό μοι τις ς καθαπτομέν τινν, μ τς μς προαιρέσεως διον λογιζέσθω τοτο. Τν γρ διαπραξαμένων, ο το διηγουμένου τ πτασμα τυγχάνει.
               πομνημονεύματα Συρόπουλου. Τμήμ.γ΄ κεφ. ιη΄
Συνεχίσω μι ναψηλάφησι τν πεπραγμένων τν εραρχν μας μ δηγ τ δημοσίως λεχθέντα νς πισκόπου:
Εις ότι αφορά δε τα καθ΄ ημάς, τα εκκλησιαστικά: Ταπείνωσε όχι μόνο την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και κάθε είδους Θρησκεία. Σε Ανατολή και Δύση, Βορά και Νότο. ΔίχασεΟδήγησε σε προφητολογίες, συνωμοσίες. Γίναμε όλοι τιμητές των άλλων. Κριτές των πάντων.Κάποιοι, εκ του ασφαλούς, δικάσαμε και καταδικάσαμε τους άλλους. Σαν να βαλθήκαμε να διαρρήξουμε τον άραφο χιτώνα του Κύριου.
Μέσα δε σε όλα αυτά, εμπαίχθηκε η πίστη. Λοιδορήθηκε. Όχι μόνο απαξιώθηκε ακόμα και αυτό το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, αλλά θεωρήθηκε αιτία του κακού!  «Καθίστε ήσυχα»
ἱὸς λοιπν, πως νεφέρθη στ προηγούμενο * ταπείνωσε τν κκλησία (κατ τν ποψι το γράψαντος πισκόπου) πράγμα πο δν βρίσκει σύμφωνους τος περισσοτέρους τν νθρώπων (πιστν, χλιαρν κα πίστων) καθότι λοι θεωρον τι ο πίσκοποι μ τν στάσι τους ταπείνωσαν τν κκλησία κα τν καναν παίγνιο στ χέρια τν πολιτικν. Εναι μάλιστα πορίας ξιον πς Σεβασμιώτατος προβάλλει ατ τν θέσι. Σ προηγούμενο δημοσίευμά του γράφει:
... Ἐπικοινώνησα, το απόγευμα του Πάσχα, με πρόσωπο που εμπιστεύομαι την κρίση του και δεν ανήκει στον εκκλησιαστικό χώρο, εξομολογούμενος τα μύχια της καρδιάς. «Μήπως Σεβασμιώτατε οι ευθύνες βαραίνουν περισσότερο την Εκκλησία; Μήπως δεν έπεισε την Πολιτεία ότι θα μπορούσε να διαχειριστεί τα του «οίκου» Της, όπως π.χ. οι αλυσίδες τροφίμων, κ.α. που έμειναν ανοιχτά, υπό όρους και προϋποθέσεις; Μήπως δεν διαπραγματεύτηκε σωστά και τίμια; Μήπως… «νίψατε» τας χείρας σας ψιθυρίζοντας: «αθώος ειμί», κλειδωθήκατε στους Ναούς σας και θεωρήσατε ότι έτσι εκπληρώνετε το χρέος σας; Μήπως κάνατε τον Χριστό “live”, “facebook”, “instagrame”, “YouTube” , μεταφέροντας το Μυστήριο στην άψυχη οθόνη μιάς τηλεόρασης και πιστέψατε ότι έτσι θα αναπαύσετε την συνείδηση σας; Προτείνατε εναλλακτικές λύσεις στην Πολιτεία ή συγκατατεθήκατε χωρίς αντίλογο; Τι θα πράξετε εάν αύριο, σε μια άλλη περίπτωση, π.χ. θεομηνία, σας ζητήσει και πάλι η Πολιτεία να κλείσετε τους Ναούς; Ποιος έχει την ευθύνη των ψυχών που εμπιστεύονται την Εκκλησία; Η Πολιτεία ή η Εκκλησία; Έχετε συνειδητοποιήσει ότι οι πιστοί όλες αυτές τις ημέρες ένιωθαν απόκληροι και ανεπιθύμητοι από την Εκκλησία που θεωρούν μάνα τους»; Η απάντηση του συνομιλητή μου. Και πάλι… σιωπή….  Συχώρεσέ με θεέ μου http://www.imks.gr/index.php/el/events  /2662-forgive-me-god-and-you-people-fr-gr-2020
Δηλαδὴ ὅλα ὅσα ἀναφέραμε στὸ προηγούμενο σχόλιό μας τὰ ἔχει καὶ ὁ ἴδιος ἀναφέρει, τὰ γνωρίζει καὶ ζητάει συγγνώμη γιὰ τὴν σιωπή του... Τώρα ὅμως ρίχνει τὸ φταίξιμο στὸν ... ἱό.
Καὶ συνεχίζει αἰτιώμενος τὸν ἱό ὅτι ... δίχασε. Ποὺ εἶναι ὁ διχασμός; Καὶ μιλᾶμε προφανῶς γιὰ διχασμὸ στὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα. Κανένας διχασμὸς. Ἡ Ἱεραρχία ἐνήργησε ὅπως ἐνήργησε. Πολὺ ἀπλά «δὲν διαπραγματεύτηκε σωστὰ καὶ τίμια» ὅπως ἀνέφερε ὁ συνομιλητὴς τοῦ ἐπισκόπου καὶ ὁ ἴδιος τὸ ἀποδέχτηκε. Αὐτὴ δημιούργησε τὸ πρόβλημα καὶ αὐτ]ὴ ἔχει τὴν εὐθύνη. Ὅσοι ἀντέδρασαν κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ μὲ κα΄θε τρόπο καὶ ὑπέστησανκαὶ τὶς συνέπειες δὲν δίχασαν, ἔπραξαν τὸ ἐπιβεβλημένο χρέος τους ὡς μέλη τῆς ἐκκλησίας.
 Βέβαια ἡ συζήτησις αὐτὴ (τοῦ Σεβασμιωτάτου μὲ τὸν γνωστό του) ἔλαβε χώρα τὸ ἀπόγευμα τοῦ Πάσχα (19/4). Τότε ὁ Σεβασμιώτατος συνειδητοποίησε τί ἀκριβῶς ἔχει διαπράξει ἡ ἱεραρχία καὶ χρειάστηκε ἡ γνώμη τοῦ προσώπου τοῦ ὁποίου «τὴν γνώμη ἐμπιστεύεται καὶ δὲν ἀνήκει στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο». Μὰ τὰ ἴδια ἔλεγαν, ἔγραφαν, δημοσίευαν ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ἐκατοντάδες πρόσωπα καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, καὶ μάλιστα καὶ συλλειτουργοὶ τοῦ Σεβασμιωτάτου καὶ ἐκατηγοροῦντο ὅτι διχάζουν τὴν ἐκκλησία:
«ν κλείσουμε τούς ναούς μας, γιοι ρχιερες, θά εναι σάν νά ποδεχόμαστε μες ο διοι, τι σέ κτακτες περιπτώσεις, κκλησία δέν χει κανένα ρόλο καί θά πρέπει κατά τή λαϊκή κφραση νά «δειάζει τή γωνιά καί νά καθίσει στά αγά της».  ντίθετα  τώρα κριβς εναι ρα πού πρέπει χι να σταματήσουν λλά νά νταθον περισσότερο ο Θεες Λειτουργίες (στω καί μέ τούς περιορισμούς πού ναφέραμε) γιά νά κζητήσουμε τό λεος καί τή βοήθεια το Θεο, πού πατρίδα καί τόπος τήν χουν πράγματι νάγκη».
   
κκληση πιστν π τν Θεσσαλονίκη πρς τν εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος ν ψει το θρυλούμενου κλεισίματος τν ερν Ναν κα τς παγόρευσης κολουθιν (14.3) http://aktines.blogspot.com/2020/03/blog-post_33.html#more
« Θεία Λειτουργία, δηλαδ τ Μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας, λλ κα ποιοδήποτε Μυστήριο τς ρθοδόξου κκλησίας, πο τελονται μ τ συνάθροιση τν πιστν π τ ατό... δν μπορον ν ποβιβαστον κα ν θεωρηθον ς πλς συναθροίσεις νθρώπων. ... πίσης, πισημαίνουμε στος ερες κα τν λα τς Μητροπόλεώς μας τν πατρικ λόγο το Κυρίου μας σ σθενες κα γιες, μαρτωλος κα δικαίους, «τν ρχόμενον πρός με ο μ κβάλω ξω» (ω. 6,37).  Κύριος δν ποδιώκει κανέναν π τν κκλησία Του, λλ δέχεται λους πο προσέρχονται σ Ατόν...Τώρα εναι ρα τς ρθοδόξου πίστεως κα τς μολογίας».(11/3)
Μόρφου Νεόφυτος: Θεία Λειτουργία, κκλησιαστικές κολουθίες κα κορωνοϊός. http://aktines.blogspot.com/2020/03/blog-post_91.html#more
Σ ατ τ δύο, π τ χιλιάδες παραδείγματα, πο χουν γραφτε (11/3 κα 14/3) πάνω π να μήνα πρν γνωστς -κτς κκλησίας- το πισκόπου το πε τν γνώμη του (19/4), χουν επωθε λα σα κουσε π τν γνώριμό του. Δν κουσε τίποτε Σεβασμιώτατος; Τίποτε δν ντελήφθη; Ο πίσκοποί τς κκλησίας  δν προσέχουν τί λένε ο πιστο; Δν προσέχουν τ λένε ο συνεπίσκοποί τους; Ποιος κονε; Μ ποιος σχολοντε;
Τν ρα πο χιλιάδες πιστν παρακαλοσαν ν μν κλείσουν ο ναο, ν μν ποταχθε κκλησία στν κρατικ ξουσία, τί λεγε σεβασμιώτατος; Προέτρεπε:
«… πλήρης  συμμόρφωση σε ότι επιτάσσουν οι εντολές-οδηγίες των αρμοδίων Κρατικών Υπηρεσιών του Κράτους».  «Ο κορωνοϊός της… απιστίας μας»(14/3) http://aktines.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html#more
Κα χι πλς πλήρης συμμόρφωσις τώρα, λλ κα σ τι λλο πακολουθήσει προκαταβολικς κα πολ βολικς .. γι τν κρατική ξουσία:
Η Εκκλησία, ως φιλόστοργος Μητέρα, απευθυνόμενη προς τα παιδιά Της συστήνει και προτρέπει στην συμμόρφωση προς τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνωνΕίναι προφανές πωςεάν ο βαθμός δυσκολίας αυξηθεί και η Πολιτεία λάβει ακόμα πιο δραστικά μέτρα, η Εκκλησία θα κληθεί να υιοθετήσει τα μέτρα αυτά... (.π.)
Ἐδῶ ἐμφανέστατα παρουσιάζεται ἡ λανθασμένη τακτικὴ τῆς ἡγεσίας τῆς Ἐκκλησίας. Ὅτι πεῖ ἡ Πολιτεία, ὅτι ποῦν οἱ «εἰδικοί» καὶ προκαταβολικῶς ὅποια μέτρα λάβει μελλοντικῶς ἡ Πολιτεία ἡ ἐκκλησία θὰ τὰ υἱοθετήσει. Τὸ σύνθημα δίδεται πρὶν ἀποφασίσει ἡ Ἱεραρχία ἐπισήμως. Καὶ ὅμως  γιὰ αὐτοὺς ποὺ ἔβλεπαν τὰ προφανὴ καὶ προειδοποιοῦσαν καὶ προσπαθοῦσαν νὰ ἀποτρέψουν τέτοιες ἀποφάσεις ἡ ἀπάντησις ἦταν ὅτι διχάζουν τὴν ἐκκλησία.
 Ὅποιοι παρουσίαζαν τὰ λόγια ἁγίων πατέρων καὶ γερόντων κατηγορήθηκαν ὅτι ἀσχολοῦναι μὲ προφητολογίες καὶ συνομωσιολογίες. Στὸ ὑπὸ ἀνάλυσι δημοσίευμα ὑπάρχει αὐτὴ ἡ γενικόλογη διατύπωσις περὶ προφητολογιῶν καὶ συνομωσιολογιῶν. Ἄλλοι κληρικοὶ εἶναι πιὸ συγκεκριμένοι καὶ πιὸ ἐπιθετικοί:
«Αλλά όλο το μπλα – μπλα εγράφη για να φτάσει στο γνωστό γλυφιτζούρι περί του ‘’σφραγίσματος του Αντιχρίστου΄΄ που τώρα ξέφτισε, ανόστησε και δεν πιάνει πια προς μεγάλη θλίψη των ‘’ευλαβών με βλάβη’’ επενδυτών του».
ρχιμ. Χρυσοστόμου Παπαδάκη: Σχόλια στην Ανοικτή Επιστολή του Ιερομονάχου Ευθυμίου 17 Απριλίου 2020 https://www.pemptousia.gr/2020/04/scholia-stin-anikti-epistoli-tou-ieromonachou-efthimiou/#1
Παρακάμπτω τν οονδήποτε σχολιασμό τν γραφομένων το λαμπρο ατο «ρχιμανδρίτη το Οκουμενικο Θρόνου» -πως ατοπαρουσιάζεται- κατ το π. Εθυμίου τς Καψάλας, μως παραθέτω  ατ τ πόσπασμα διότι χει γίνει σύστημα περιφρόνησις τν προφητειν τν γίων μας. Δηλαδ γιος ωάννης Θεολόγος, πο γραψε τν ποκάλυψι, ο πειροι Πατέρες πο σχολήθηκαν μ ατν κα τ σα ναφέρονται κεί, μέχρι τος προσφάτους γίους Παΐσιο κα Πορφύριο πο ναφέρονται στν λεγχο τν νθρώπων, στ σφράγισμα κα σ λα τ σχετικά, λοι ατο τί εναι; Βλαμμένοι κα συνομωσιολόγοι; φιλόστοργος μήτηρ κκλησία , πως τν ντιλαμβάνονται ρισμένοι π τος ποιμένες μας, δηλαδ εραρχία, κα πι συγκεκριμένα μερίδα πο ποφασίζει, ν συμμορφώνεται προς τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων , διαφορε γι σα λένε ο γιοί μας;  Παράξενη πίστι χουν ατο ο νθρωποι.
λλ γιατ παραπονεται τι λοι γίναμε τιμητς κα κριτς τν πάντων κα μάλιστα κ το σφαλος (δν κατάλαβα ποτ τί σημαίνει ατ τ κ το σφαλος) ταν κριτικ πο σκήθηκε στς ποφάσεις τς εραρχίας , π σους χαρακτηρίζονται τσι, εναι δια πο σκήθηκε π τν γνωστ του τν κτς κκλησιαστικο χώρου κα τν ποία Σεβ. ποδέχτηκε;  ταν σκεται κριτικ π ξωεκκλησιαστικος εναι ποδεκτ κα προκαλε νάγκη γι συγνώμη λόγ τς σιωπς τν ... πευθύνων, ν ταν σκεται π τος ν Χριστ δελφος εναι κρίσις κα κατάκρισις κα (παρακαλ)  σχίσιμο το ράφου χιτνος το Χριστο!!! πειδ βεβαίως καθες κατ᾿ λάχιστον σκεπτόμενος ντιλαμβάνεται τι δν μπορε ν σταθ οτε στοιχειωδς κάτι τέτοιο, διότι φράσις φορ σχισματικος κα αρετικούς τίθεται στ κείμενο τ «Σαν να βαλθήκαμε να...». ποιος, δηλαδ, σκε κριτικ στ λάθη τς εραρχίας σχίζει τν ρραφο χιτώνα το Χριστο, δηλαδ διασπ τν κκλησία Του, τ σμα Του, ν ατο πο κάνουν τ λάθη κα ταπεινώνουν τν κκλησία, πως παραδέχονται, λλ μετ τ ρίχνουν στν .. ό, ργάζονται γι τν νότητά τς κκλησίας!!! (Ν μν πεκταθομε στ λλα ργα τους τ περ τν πίστιν (Κολυμπάρια-Οκρανίες-συμπροσευχς κλπ)
Κλείνοντας θ συμφωνήσω μ τν σεβασμιώτατο τι  «Μέσα δε σε όλα αυτά, εμπαίχθηκε η πίστη».  μόνη διαφορ μας φορ τος ατίους το μπαιγμο. πως φαίνεται π τ παρατεθέντα ατιοι εναι σοι κ τν εραρχν δήγησαν τν κκλησία σ᾿ ατν τν ταπείνωσι κα τν μπαιγμό.  Μακάρι ν φωτίσει Θες ν τ κατανοήσουν γιατ ατ πο ρχονται θ δηγήσουν χι μόνο σ ταπεινώσεις κα ναίμακτους διωγμος, πως ατν πο ζομε τώρα, λλ σ αματηρος κα σ λλαξοπιστίες. Τί θ κάνει εραρχία ταν Πολιτεία θ θελήσει ν πιβάλλ «γιεινομικ λεγχο» μ τν τοποθέτησι μικροτσίπ; Μπορον ν μς παντήσουν;  εναι περιττ πάντησις κα λίθια ρώτησις, φού:
 Είναι προφανές πωςεάν ο βαθμός δυσκολίας αυξηθεί και η Πολιτεία λάβει ακόμα πιο δραστικά μέτρα, η Εκκλησία θα κληθεί να υιοθετήσει τα μέτρα αυτά;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου