Ο Άγιος Παΐσιος δεν συμφωνούσε να σπουδάζουν οι Ορθόδοξοι θεολόγοι στην Δύση, διότι έβλεπε τον κίνδυνο να μεταφέρουν από κει «πνευματικά μικρόβια» και να μολύνουν την αμώμητη Ορθόδοξη πίστη μας.
Έλεγε: «Τι πάτε να πάρετε από εκεί; Αυτοί δεν έχουν τίποτε, τα έχουν γκρεμίσει όλα.»
Επίσης έλεγε: «Ας υποθέσουμε ότι η Ορθοδοξία είναι σαν αυτό το Καλύβι που βλέπεις, φτιαγμένο από πέτρες, λάσπη και ζωνάρια. Οι Καθολικοί αφαίρεσαν την λάσπη, οι Προτεστάντες αφαίρεσαν και τα ζωνάρια. Μπορούν τώρα να σταθούν οι πέτρες μόνες τους;»
Στεναχωριόταν και όταν μάθαινε ότι κάποιοι Ορθόδοξοι θεολόγοι, αντί να τρέφονται από την «δυνατή πνευματική τροφή» των Ορθοδόξων Πατερικών κειμένων και να πίνουν από τα κρυστάλλινα ύδατα της Πατερικής Θεολογίας, μελετούσαν τους αιρετικούς θεολόγους της Δύσεως και έπιναν από τις θολερές πηγές τους, με αποτέλεσμα να φθάνουν ακόμη και σε λανθασμένα συμπεράσματα για τους Αγίους Πατέρες.
Ούτε με τους «διαλόγους» που γίνονταν με ετεροδόξους συμφωνούσε ο Όσιος. Διότι έβλεπε ότι οι μεν Ορθόδοξοι που ασχολούντο με «διαλόγους» και «συνέδρια» και «προσπάθειες για ένωση» δεν είχαν προηγουμένως ενωθεί οι ίδιοι με τον Θεό, και επομένως δεν μπορούσαν να πληροφορήσουν τους άλλους με ορθόδοξα πατερικά βιώματα, οι δε ετερόδοξοι που συμμετείχαν σε αυτά δεν είχαν ειλικρινή διάθεση.
Σε επιστολή του το 1978 έγραψε: «Το Ευρωπαϊκό πνεύμα νομίζει ότι και τα θέματα τα πνευματικά μπορούν και αυτά να μπουν στην Κοινή Αγορά. Όλα να ισοπεδωθούν. Οι μεν Ορθόδοξοι που έχουν ελαφρότητα και θέλουν να κάνουν προβολή, ‘‘Ιεραποστολή’’ , συγκαλούν δήθεν Συνέδρια, για να γίνεται ντόρος, να γράφουν οι εφημερίδες, και νομίζουν ότι έτσι προβάλλουν την Ορθοδοξία, με το να γίνουν ταραμοσαλάτα με τους κακοδόξους. Αρχίζουν μετά οι υπέρ ζηλωτές και πιάνουν το άλλο άκρο, να λένε και βλασφημίες για τα Μυστήρια των Νεοημερολογιτών κλπ. και κατασκανδαλίζουν ψυχές που έχουν ευλάβεια και ορθόδοξη ευαισθησία. Οι δε ετερόδοξοι, έρχονται στα συνέδρια, κάνουν τον δάσκαλο, παίρνουν ότι καλό υλικό πνευματικό βρίσκουν στους Ορθοδόξους, το περνάνε από το δικό τους εργαστήρι, βάζουν δικό τους χρώμα και φίρμα, και το παρουσιάζουν σαν πρωτότυπο, και ο παράξενος σημερινός κόσμος από κάτι τέτοια παράξενα συγκινείται και καταστρέφεται πνευματικά»
Έλεγε: «Τι πάτε να πάρετε από εκεί; Αυτοί δεν έχουν τίποτε, τα έχουν γκρεμίσει όλα.»
Επίσης έλεγε: «Ας υποθέσουμε ότι η Ορθοδοξία είναι σαν αυτό το Καλύβι που βλέπεις, φτιαγμένο από πέτρες, λάσπη και ζωνάρια. Οι Καθολικοί αφαίρεσαν την λάσπη, οι Προτεστάντες αφαίρεσαν και τα ζωνάρια. Μπορούν τώρα να σταθούν οι πέτρες μόνες τους;»
Στεναχωριόταν και όταν μάθαινε ότι κάποιοι Ορθόδοξοι θεολόγοι, αντί να τρέφονται από την «δυνατή πνευματική τροφή» των Ορθοδόξων Πατερικών κειμένων και να πίνουν από τα κρυστάλλινα ύδατα της Πατερικής Θεολογίας, μελετούσαν τους αιρετικούς θεολόγους της Δύσεως και έπιναν από τις θολερές πηγές τους, με αποτέλεσμα να φθάνουν ακόμη και σε λανθασμένα συμπεράσματα για τους Αγίους Πατέρες.
Ούτε με τους «διαλόγους» που γίνονταν με ετεροδόξους συμφωνούσε ο Όσιος. Διότι έβλεπε ότι οι μεν Ορθόδοξοι που ασχολούντο με «διαλόγους» και «συνέδρια» και «προσπάθειες για ένωση» δεν είχαν προηγουμένως ενωθεί οι ίδιοι με τον Θεό, και επομένως δεν μπορούσαν να πληροφορήσουν τους άλλους με ορθόδοξα πατερικά βιώματα, οι δε ετερόδοξοι που συμμετείχαν σε αυτά δεν είχαν ειλικρινή διάθεση.
Σε επιστολή του το 1978 έγραψε: «Το Ευρωπαϊκό πνεύμα νομίζει ότι και τα θέματα τα πνευματικά μπορούν και αυτά να μπουν στην Κοινή Αγορά. Όλα να ισοπεδωθούν. Οι μεν Ορθόδοξοι που έχουν ελαφρότητα και θέλουν να κάνουν προβολή, ‘‘Ιεραποστολή’’ , συγκαλούν δήθεν Συνέδρια, για να γίνεται ντόρος, να γράφουν οι εφημερίδες, και νομίζουν ότι έτσι προβάλλουν την Ορθοδοξία, με το να γίνουν ταραμοσαλάτα με τους κακοδόξους. Αρχίζουν μετά οι υπέρ ζηλωτές και πιάνουν το άλλο άκρο, να λένε και βλασφημίες για τα Μυστήρια των Νεοημερολογιτών κλπ. και κατασκανδαλίζουν ψυχές που έχουν ευλάβεια και ορθόδοξη ευαισθησία. Οι δε ετερόδοξοι, έρχονται στα συνέδρια, κάνουν τον δάσκαλο, παίρνουν ότι καλό υλικό πνευματικό βρίσκουν στους Ορθοδόξους, το περνάνε από το δικό τους εργαστήρι, βάζουν δικό τους χρώμα και φίρμα, και το παρουσιάζουν σαν πρωτότυπο, και ο παράξενος σημερινός κόσμος από κάτι τέτοια παράξενα συγκινείται και καταστρέφεται πνευματικά»
Απόσπασμα (σε αφήγηση) από το βιβλίο: ΄΄Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ΄΄
Του Ιερού Ησυχαστηρίου «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος» Βασιλικά – Θεσσαλονίκης (Σουρωτή), σελίδες: 373, 373 & 374 , κεφάλαιο 11ο «ΣΤΟ ΚΕΛΛΙ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ»
Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού: ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝ ΟΨΕΙ
Του Ιερού Ησυχαστηρίου «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος» Βασιλικά – Θεσσαλονίκης (Σουρωτή), σελίδες: 373, 373 & 374 , κεφάλαιο 11ο «ΣΤΟ ΚΕΛΛΙ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ»
Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού: ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝ ΟΨΕΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου